joi, 26 mai 2011

ceva de speriat

Adica Insidious.
Ok, eu am istorie cu filmele de groaza, adica le-am vazut cam pe toate, de la vampiri coltosi pana drujbe prin aer nu am ratat nimic. Am inceput devreme, asa cum nu ar trebui sa debuteze in placerea cinematografica un copil, pe la 8-9 ani cu Shining-ul lui Kubrick, in urma caruia m-am ales cu spaima cazii de baie (doar partial vindecata pana in prezent-I'm a shower person). Prefer povestile cu fantome, mi-erau dragi si vampirii pana sa-i devalorizeze hollywoodul producandu-i industrial, simpatizez cadavrele umblatoare, strigoii si sunt profund atasata de casele bantuite. Inca mai cred ca o spaima de calitate ti-o da oricand Exorcistul si m-as uita saptamanal la Blair Wich Project.
Buuun.
Cu Insidious ma chinui de vreo saptamana. Am vazut o bucatica sambata - big chill! Cosmar noaptea, m-am trezit transpirata langa copil. Nu se poate, mi-am zis, eu, asa ceva!? Ieri, sa continui (conditiile de vizionare sunt ideale, intuneric, liniste, casti pe urechi, singuratate), dupa cateva minute l-am oprit, nu aveam stomac. Asta seara fata in fata cu ambitzul l-am dovedit.
Poate ca maternitatea m-a inmuiat, tresar mai usor si mi se pare ca fiecare scartait de usa promite o inima in pioneze, nu zic, dar e un film care-ti inclesteaza mainile si-ti face dinti sa scrasneasca. Debuteaza ca o simpla poveste cu stafii, trece prin Poltergeist si prin Paranormal Activity, se joaca de-a Hansel si Gretel ba chiar priveste hat, departe, pana la Shutter (pozele in care apar diverse fapturi din alta lume sunt mereu delicioase).
As fi preferat poate o poveste mai inchegata, o explicatie pentru fiecare personaj bizar, o tesatura mai fina. Mai multa originalitate (seamana foarte mult cu A Haunting). Actori ceva mai credibili (de Patrick Wilson imi place mult since Little Children, aici e sters, teatral, neconvingator). Dar ce daca, am tras o sperietura grozava! iar acum trebuie sa ma duc la culcare si sa sting lumina brrrr


Pe scurt: spiritul unui baietel este luat prizonier intr-o lume paralela de catre personaje malefice, decedate si razbunatoare care vor sa-i posede trupul fizic, iar parintii lui incearca sa-l readuca in simtiri. Pare banal, dar devine complicat. Si scary. Foarte.
Bau!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu