marți, 13 decembrie 2011

more than words

-Cum te cheama?
-(vesela, tare) Cookie!!! (apoi, dupa o clipa) Nana! Cookie Nana! (Nana = Natalia, Cookie = nu se cunoaste etimologia cuvantului, intr-o zi a decis sa-si spuna asa. Si a creat o gama extinsa de cookie-isme printre care niste pantaloni bufanti bleu-petrol care sunt "de cookie")

A fost foarte impresionata de Mos Nicolae, care a venit pe geam si i-a adus in ghetuţe tasuli (dinozauri). Dinozaurii sunt cei mai iubiti, restul menajeriei exista pentru a face figuratie pe langa herghelia de dinozauri. Am invatat sa desenez dinozauri verzi, cu dinti ascutiti si galbeni, gat lung si coada groasa, care mananca frunze si sunt duiosi. Au de cele mai multe ori spatele brazdat de creste si solzi si, desi atitudinea fioroasa ii recomanda drept de temut, sunt cei mai dragi la strans in brate. Dimineata isi beau ceaiul din ceşcuţe delicate sub care copilul atent vâră farfuriuţe asortate.
-Moşu', moşu', geam! Tasuli!  


-Ninge, mama, ninge! Intr-un desen animat. Afara, o toamna vesnica rascoleste plictisita frunzele dintr-un loc in altul. Un anotimp inventat si inodor pe care il traversam ghemuiti. In acelasi desen Frosty the snowman rostogoleste zapada alba thumpety thump thump.

-Ou, caju, muoaia (iaurtul Cedra de la Napolact, cu o bivolita = mu si o oaie = oaia desenate pe cutie), mieie (miere)! Adaug eu: somon, sticksuri din ovaz, seminte si unt de cocos, carnita de curcan (vegetarianismul e over the hills of snow, vorba lui Frosty), mango, mandarine, mere, unt, ardei. Cam atat. Lapte de mama here and there, all around the square (e, precum se vede, un post scris featuring Frosty).

Si construim. Castele pentru dinozauri si alte lighioane asemenea, colorate si impunatoare. Eu asez, calculez, verific, ea imi indica, imi sopteste, are idei, creeaza. Eu mai sap un sant, mai indrept un stalp, ea se razgandeste si intr-o clipita sfarama peste multimea de plastic din interior visul locuintei princiare. Eu o iau de la capat mai atenta, mai ascultatoare. Ea, triumfatoare. Ne construim, din lemnisoare vopsite, firescul si lumina.


11 comentarii:

  1. Eu numai atata va spun: dinozaurii cu dinti galbeni si ascutiti nu-s deloc ierbivori si duiosi. Mi-a fost si mie explicat (aproape cu condescendenta, daca se poate asa ceva la patru ani :D) ca aia cu dinti ascutiti sunt carnivorii. Ceilalti se descurca cum pot, mai cu niste masele mari, mai c-o limba rugoasa, mai cu pietre in stomac.

    RăspundețiȘtergere
  2. Absolut adevarata remarca Ralu, ierbivorismul asta e un compromis. Si aura de bunavointa si zen a dinozaurilor coltosi care, stiu sigur, viseaza la carnita parfumata a pisicilor vii care se preling pe langa ei. Dar deocamdata numai eu stiu secretul asta :). Si da, va veni o zi in care unii dinozauri isi vor da carnivorismul pe fata :).
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. o fi afara o toamna vesnica si inodora, da` ce mai conteaza cand la voi acolo inauntru e asa cald, luminos si colorat?!

    incolo, vad ca ai o printesa foarte pasnica! nana mea (ca si ea a fost "nana" pana pe la 2 ani si un pic) nu sedea deloc bine in pielea ei si cu constiinta de copil ghidus impacata daca imi stia cartile asezate in pacea lor, in lumea lor, in raftul lor!

    ps. t-rex era un dintos enorm si cat se poate de vegetarian - ca dovada ca nu tot ce pare fioros e chiar fioros. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Grati, cartile au avut si perioade mai rele, te asigur :) Acum rasufla usurate, dar numai ele stiu prin ce razboi au trecut. In perioada asta Cookie aranjeaza, sorteaza, aseaza, are mama o mica harnicuta.
    Stiam eu ca T-rex doar face pe fiorosul :)

    RăspundețiȘtergere
  5. ce frumos povestesti...sunt la servici dar parca nu sunt aici de fapt! da, si trag cu ochiul pe blogul tau :)

    RăspundețiȘtergere
  6. sunteti frumoase si pe dinafara si pe dinautru, dragelor dragi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce ma bucur ca ne mai arati si minunatii din cuibul vostru! Pupici! :-*

    RăspundețiȘtergere
  8. Va imbratisez cu drag tare! Voi toate aveti mereu cuvinte frumoase pentru noi. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. nu mai pot de dragul vostru :* cookie e adorabila

    RăspundețiȘtergere
  10. Cookie era porcusorul meu de guinea :O) Pupam la unison constructorii de turnuri pentru dinozauri.

    ®

    RăspundețiȘtergere
  11. Alexandra ♥♥♥

    Raluca, pupam si noi inapoi :)

    RăspundețiȘtergere