luni, 27 iunie 2011

alaptarea in vacanta. in public.

Recunosc, sunt competition junkie. Desi de putina vreme in blogosfera, m-am straduit sa nu ratez niciun concurs, nu atat din dorinta de a casitga ceva material, cat din placerea copilareasca de a trai putina tensiune la extragere, de a ma stii in joc.
Asa ca iata-ma de asta data, vanator de crema dulce si naturala dar si narator de experienta curajoasa a alaptatului, dincolo de peretii ocrotitori ai caminului, direct in ochii hulpavi ai lupului romanesc.
Am alaptat afara pentru prima data intr-un parc pustiu, Natalia era micuta si primavara inca nu venise, am rascolit printre hainele groase drumul spre izvorul dulce si linistit, si, desi nu erau curoisi prin jur tot am simtit ca pentru mine e un pas urias, sa ma pot expune (orice s-a zice, in Romania alaptatul in plublic e o forma de expunere si tine doar de mama sa poata manageria cu delicatete si inteligenta firescul gestului), sa-mi permit sa fiu vulnerabila printr-una dintre cele mai puternice imagini ale maternitatii.
Iar de atunci alaptatul in public a avut frecventa proportionala cu dorinta de hrana perfecta si managaiere exprimate de copilas, niciodata nu am refuzat-o, oriunde am fi fost, in mijloc la Afi, in Piata Sfatului, in fiecare parc, in cofetariile din Stockhoml, in magazine, pe strada, pe banci, pe margini de strada, pe trotuare, la masa, in vizite, in asteparea apusului in Oia, pe plaja, in mijloace de transport.
Nu am avut experiente neplacute cu trecatorii, cu o singura exceptie, culmea, nu in Romania. In Santorini, obositi de stradutele abrupte si intortocheate, ne-am oprit pe o margine de zid pentru o gurita de lapte de foame, lapte de sete, lapte de drag. Eram in Oia, in vanzoleala de dinainte de apus, cand grupurile de turisti devin frematatoare in cautarea unui loc cat mai bun pentru a privi spectacolul soarelui inghitit de mare. Ne asezam si ne desfasuram, asa cum ne-am obisnuit, firesc, fara ostentatie, cand cateva personaje din stanga noastra se ridica si pleaca, nu inainte de a ne arunca sageti din priviri. Nu stiu ce natie erau (pareau insa europeni dupa port), sau ce cutume am lezat prin gestul nostru, mi-a parut doar amuzant-amar, ca mai sunt oameni care se sperie de copii care se hranesc din mame.
Nu am intalnit des mame care sa alapteze afara din casa (pot numara pe degetele de la o mana, si atunci era vorba de bebelusi in primele luni de viata), nu m-au interesat comentariile si privirile celor care treceau pe langa noi, cand alaptez suntem numai doua suflete, si lumea se strange pana ce ne cuprinde doar pe noi, in linistea si bucuria de a ne regasi atat de des una in cealalta. Oriunde si peste tot.
Din pacate pozele nu sunt grozave (in familia noastra ceilalti fotografiaza cu pistolul la tampla si fara pic de inspiratie, eu am putine poze cu ochii deschisi :) ), dar imi sunt dragi si asa.







10 comentarii:

  1. Ce frumoase sunteti! Imi place mult si postarea (iti alegi niste cuvinte care intra direct la inima si storc lacrimi) si pozele!

    RăspundețiȘtergere
  2. da, clar ai darul scriiturii. cu sau fara pistol la tampla, pozele sunt frumoase, mai ales cele din santorini.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru cuvintele voastre frumoase, ma inclin.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine ca s-au ridicat si au plecat si n-au zis nimic. Mie aia care vorbesc imi ridica tensiunea si ma umplu de energii negative. Dar daca intorc doar spatele... e dreptul lor, ei sa fie sanatosi.
    Bafta la concursuri :D.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa fie, merci :)
    Nu au comentat probabil pentru ca nu stiau in ce limba sa ni se adreseze, dar dupa mutre pareau foarte lezati.
    Cum e la plaja? Sper ca nu frig si nor ca pe aici.

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunteti frumoase! Ma bucur ca va simtiti bine si ca nu va jenati de ceva atat de natural! Toate mamele ar trebui sa incerce asta :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ba ii cam frig. Dar e ok ca sunt departe de casa si facem alte lucruri (cel mai des ne dam cu liftul :D).
    Ce-i drept, eu vorbesc cam usor acum ca Santiago nu mai este alaptat...
    Kiss¡

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumim ecomami, inceputul e mai greu, apoi vin de la sine toate.
    Monis, e bine ca va relaxati. Si noi suntem la faza liftul-transportul perfect, e mare bucurie de fiecare data, doar ca noi stam la 2 si dureaza putin calatoria. Sa aveti fun!

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumoase experiente! :) Sper ca intreaga serie de postari pe aceasta tema sa incurajeze cat mai multe mame sa nu refuze puilor lor dreptul la hrana in public!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc frumos :) Asa sa fie cum zici, sunt pasi mici dar importanti.

    RăspundețiȘtergere