joi, 16 iunie 2011

inele pe umarul meu

O scurta introducere, pentru ca am pierdut postarea Dianei si pentru ca aveam de gand de ceva timp sa scriu despre povestea carpelor noastre. La babyexpo din noiembrie 2009 am primit un pliant in care erau prezentate mijloace textile neconventionale de transport bebelusesc. Mi s-a parut interesant, dar nu ma vedeam infasurata in materiale cu pruncul lipit de mine. Hmmm...Ca mai toate teoriile din cealalta viata si asta avea sa fie demontata marunt, primul puseu de crestere al Nataliei m-a convinsa sa intru rapid pe sling.ro si sa comand Nordul. Ne-a fost vital in primele luni, apoi l-am parasit treptat, uitandu-l in dulap si inlocuindu-l cu wrap tesut si mai apoi cu bondolino. Ma gandeam chiar sa il fac cadou cuiva, dar amicele mele cu bebelusi mici s-au aratat reticente la a introduce ceva nou si revolutionar in locomotia mamica/pui. Ma felicit ca l-am pastrat.
In recenta noastra vacanta din Santorini slingul a fost vital. Pe stradutele inguste si abrupte din Oia nu ne-am fi descurcat altfel, in aglomeratia si zumzetul de dinainte de celebrul apus, printre magarusii din Fira, in magazine, pe plaja ca o tigaie incinsa, mereu slingul ne-a fost lifesaver. Ma uitam cu nesfarsita compasiune la parintii transpirati si coplesiti de povara unui carucior dublu (occidentalii au obiceiul sa-si transporte copiii de varste apropiate intr-un singur carucior, pentru gemeni), impingandu-l sisific la deal, ocolind, caznindu-se pe strazile strimte (in orasele superbe cioplite parca direct din stanca strazile sunt inguste, alunecoase si au trepte, aproape impracticabile pentru un copil care merge de putina vreme). Iar ei se uitau la noi cu invidie nemasurata :) . Cred ca un magazin cu mijoace de purtare bebeluseasca in Santorini ar falimenta magazinele de suveniruri si de bijuterii, pentru ca, contrar celor auzite inainte de a pleca in insula, cum ca nu e un loc pentru copii, foarte multe familii erau complete, cu toti pruncii dupa ele. De fapt eu doar in Romania am auzit de parinti care isi petrec vacanta separat de copiii lor, ca nah!, o vacanta ai, sa-ti "tihneasca". Dar asta e deja o alta poveste.
Am avut si bondolino cu noi, dar nu-l mai prefera, ii limiteaza miscarile si vederea. Asa, cu slingul, dupa oboseala unui mers topaia direct la odihna, in brate, pentru ca mai apoi sa fie eliberata iar in valtoarea strazii. Si asta cu parinti fara dureri atroce de spate sau brate.











7 comentarii:

  1. Ce frumosi sunteti! Si ce vacanta minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai ca ma faci sa-mi para rau; eu imi doream sa mergem in Santorini anul asta dar am zis ca e prea departe, ca avem mult bagaj de carat pt Vlad...am ales o locatie mai apropiata unde putem ajunge cu masina. Dar e superb si voi sunteti minunati.
    Nici eu n-as pleca fara sling in vacanta dar ma gandeam sa-mi iau si unul fix, parca il manuiesti mai usor, ca eu tot cu inele am.

    RăspundețiȘtergere
  3. superbe peisajele si voi de asemenea!! am fost simultan in grecia, dar noi mai aproape de casa...thassos:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt deprimata de cand ne-am intors, mi-a ramas inima acolo, este cutremurator de frumos!
    Raluca, intr-adevar minunata.
    Gabi, daca reusiti sa ajungeti nu o sa va para rau, e o insula de poveste. Am luat bagaje 80% pentru Natalia, noi cu doua tricouri si costumul de baie :). Nu am incercat sling fix pana acum, cred ca e foarte util la foiala permanenta, noi ne-am descurcat onorabil cu ring slingul, nu am fi putut vizita insula fara el.
    Adriana, ce coincidenta :), astept povesti despre Thassos, si pe noi ne tenta anul asta. Si poze :)
    Multumesc >:D<

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa va fie de bine vacanta! Adevarul e ca in Grecia, cam pe oriunde mergi, nu ai cum sa dai gres...
    Si eu am depresie post vacanta si fabulez zile intregi dupa ce ma intorc, cum o sa plec de aici intr-o zi.. In fine, sa revin la chestii concrete, zi-mi unde-ti trimit link la poze din Thassos (ca nu-s pe albumul public si nu as posta aici....) :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim frumos!
    Stiu cum e cu plecatul de pe plaiurile mioritice, o saptamana cat am stat in Grecia am simtit ca ma ascund de tara asta si de toata mizeria din ea, a fost reconfortant.
    Mailul meu e simonamihaela.marcu@gmail.com, de Thassos am auzit mereu numai de bine, luam in calcul pe viitor. Am de sortat vreo 1500 de poze din Santorini, le pun pe Picasa si iti trimit sa vezi. Si oricui mai vrea, daca lasa mailul aici.

    RăspundețiȘtergere
  7. Inspirata de vacanta voastra, am reusit sa termin si eu darea de seama dupa vacanta in Grecia de anul asta. Daca citesti, ai sa vezi si de ce mi-a luat atata s-o termin :D.
    Kiss!

    RăspundețiȘtergere