miercuri, 19 octombrie 2011

despre fericire si pahare de plastic

Aseara, dupa o noapte si o zi absolut mizerabile, in care ficatul meu transformat in cotoroanta a incalecat pe-o matura si si-a facut de cap cu furie, am coborat din pat incet, sa nu trezesc puiul adormit cu truda. Trebuia sa strang un popor manios de jucarii, imprastiat in toate zarile, in bezna cea mai deplina. La picioarele patului era intinsa masa, viu colorata si din plastic, aranjata de sarbatoare, farfuriutele verzi, incadrate de tacamuri roz, paharute minuscule grena, un ceainic, plus vesela pentru desert. Natalia se indeletnicise cu gospodaria inainte de culcare. Clatinandu-mi oasele subrezite de nesomn, pipai intunericul cu inima stransa de teama sa nu rastorn scena glorioasa intr-o clipa de neatentie si uite asa, fara avertizare, ma simt ingrozitor de fericita. Ca si cum radacinile mele ar fi inceput in sfarsit sa se trezeasca in pamantul din care respira, recunoscandu-l. Contrazicand tot haosul care coboara uneori intre noi. Contrazicandu-l pe Houellebecq, care declama "Nu va fie frica de fericire: nu exista", si care, bien sûr, nu a fost vreodata mama.
Desigur, daca mi-a fi zis cineva acum cativa ani ca bajbaitul dupa jucarii ma va umple de absolut, m-as fi impiedicat in hohote asa cum daca acum as spune cuiva care ma cunoaste personal in toata sclifosenia mea pseudoprinciara ca ma gandesc serios sa cultiv zarzavat si sa cresc capre ar ramane fara aer de la prea mult ras.
Nu stiu cum aparea ea, fericirea, din ce cotlon al inimii se deznoada si incepe sa zboare prin sange, stiu insa ca atunci cand viata incepe sa se insurubeze in jurul tau tot mai strans si fara sa stii sau fara sa vrei iti desenezi in realitate un vis la care ai tanjit pe ascuns, ai curajul sa te pravalesti cu o seninatate bizara in tot ce ti se intampla. Poate ca se trezeste atunci cand incepi sa nu mai ticai degeaba, ca un ceas intr-o casa pustie, poate ca incape doar intr-o inima de copil si picura de acolo in unele nopti, cand stelele clipesc recunoscandu-se intre ele. Poate ca trebuie sa iti rupi talpile in cuburi de lemn si alte oratanii dormitand prin covoare inainte de a te cuprinde, ca o apa fierbinte si dulce si moale, pana in vizuina cea mai zdrenturoasa pe care candva o numeai suflet.
Si toate astea se intamplau atunci cand varsta mea isi modifica cifrele intr-unele cu care daca te joci putin poti construi infinitul.

14 comentarii:

  1. Ce frumoooooos!!! Pfiu, ma cam umplu de fericire si eu pe aici pe la tine :D.

    Multa sanatate! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Azi sunt mai bine, ficatul a incetat sa mai joace tenis cu el insusi, incercand apoi sa iasa pe toate partile :)). Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  3. nu-i asa ca e grozav cum ajungem sa ne gasim inauntru asa cum nu am mai facut-o vreodata?

    RăspundețiȘtergere
  4. si sa ne miram de cata lumina avem de fapt la indemana. asa e! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani! Sa traiesti frumos si sa te impaci degraba cu ficatul :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Daaa... numarul ala, usor transformabil in infinit e magic.
    Si fericirea vine uneori prin talpa.

    Eu vreau sa stiu cum o sa impaci caprele si zarzavatu' :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Monis, multumesc frumos, promit sa ma impac cu propriul meu ficat, in e avantajul amandurura:). Sanatate multa si voua!

    Mamituni, cred ca voi avea nevoie de un lup (imprejurarea va face, sper, sa-mi fie simplu sa-l trag de coada din padure :) )

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos, m-am bucurat intens citind la tine si am inteles de ce astept joaca Degetzicii cu aceeasi bucurie cu care o asteapta si ea: sa beau o cafea dintr-o cescuta minuscula, buna de hranit pisici de plastic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Maria, prin joaca lor ne purificam si noi, scufundandu-ne in fericirea unei copilarii care mai traieste doar in franturi de amintiri. Multumesc pentru cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
  10. moni, e exact ca-n actul creaţiei; poţi sa ai moloz in păr, vânt în buzunare, vopsele pe nas, diluanţi iuţi evaporati direct în ochi, cârcei în coaste, buricele degetelor sângerande de cerbicia dălţilor, o poală de nopţi albe în visuri colorate, şi tot sa te simţi o epavă fericita. iar mamele o pot şi mai şi! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. si la multi ani intensi acolo unde va potriviti, chiar intre zarezavaturi si cozi de lupi! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Gratioasa, ai spus atat de frumos si de complet! Multumesc. Intensi sa fie, oriunde ne va fi inima plina.

    RăspundețiȘtergere
  13. minunat spus, este o reala placere sa te citesc!

    RăspundețiȘtergere