joi, 3 noiembrie 2011

biscuiti cu gust de Craciun si frunze de toamna

Nu am mai scris de cateva luni bune despre croielile culinare ale mintii mele stranii, dar azi vin cu o noutate, ceva inaspectuos si inventat la repezeala, din nevoia de a hrani copilul cu ceva.
Graba a stricat treaba cu designul, dar gustul e special, mai ca-ti vine sa te uiti pe geam, sa-l vezi pe Mos Craciun cum trece incarcat cu daruri.
Si colpoteii zic asa:
-fulgi bio de ovaz macinati, adaugati dupa principiul "cat cuprinde", astfel incat mixtura sa fie modelabila cu mana
-seminte de susan rasnite
-un ou bio
-un mar ras
-dovleac ras
-ulei de masline
-scortisoara
Fara alt tip de indulcitor, merg probabil adaugate stafide, dar noi i-am mancat asa cu mare pofta. Si burticuta copilasului s-a rotunjit de indestulare :)

Dupa care am iesit in parc, la vanatoare de frunze, pentru ca linkul de pe FB al Andrei nu imi mai dadea pace inca de aseara. Acasa, inarmate cu lipici si carioci am confectionat o mutra fioroasa, cu radacini africane, probabil, care acum ne zambeste siret de pe o comoda, de unde sade frumos la uscat. Concluzia: mai facem, e foarte placut!















Later edit: am refacut reteta biscuitilor, cu para in loc de mar, unt de cocos in loc de ulei de masline si prune uscate tocate marunt in loc de presupusele stafide. Si faina de hrisca amestecata cu fulgii de ovaz rasniti, in proportii egale. Buni de tot, dar mai dulci, un fel de bomba anticonstipatie :). Fara poza, la fel de urati ca cei de ieri.

13 comentarii:

  1. Ce faine idei imi dai impotriva depresiei sezoniere! :) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine, ai observat ca am considerat ca postarea imi e mie folositoare, nu piticului :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. daca fac burtica fericita, atunci ii incercam si noi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Raluca :)))). Oricum, fiindu-ti tie folositoare, prin firele magice care va leaga, ii e si lui Alex :). Noi am strans azi o sacosa de frunze, ma bucuram ca voi avea toata saptamana, numai ca au fost descoperite de pisici, care le-au clantzanit cu pofta, dornice, saracele, de natura. Maine, o alta cautare. Multumesc :)

    Loredana, si fericita si rotunjoara :). Sper sa va placa :)

    RăspundețiȘtergere
  5. prezent! :) am vinit dupa miros (cu nasu` inainte, asa, ca-n reclame)

    si-mi place indianul! daca-l vrei pastrat cat de neciufulit, şade cel mai in siguranta un geam

    RăspundețiȘtergere
  6. Suna foarte bine reteta, simplu si numai ingrediente sanatoase, cred ca face bine si pentru noi, fara zahar adaugat excelent.
    O sa incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Excelent, Grati, in dimineata asta deja l-am gasit creponat. Si vreau sa il avem peste ani, e prima lucrare complexa pe care o facem impreuna. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. The way I am, biscuitii sunt ceva intre dulce si aperitiv, dovleacul si uleiul de masline ni ii lasa sa fie desert propriu-zis. Dar cred ca daca pui stafide si ulei de cocos se transforma in deliciozenie dulce :)

    RăspundețiȘtergere
  9. o sacosa de frunze s-ar duce foarte bine intr-o ghirlanda de agatat la ferestre. Noi le-am impodobit pe toate de toamna, Eva s-a bucurat ca de o mare sarbatoare, mai ales ca a impuns si ea cu acul

    RăspundețiȘtergere
  10. ce idee grozava! ma tem insa ca la noi, cu 2 pisici nazdravane, ar fi toata noaptea o foiala si un fosnet, sigur nu s-ar lasa pana nu ar rontai ghirlandele pana la os. insa e idee de pastrat, intr-o lume a pisicilor cuminti :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Moni, off topic, deci nu sunteti singurii cu foiala noaptea (la noi tocmai s-a mutat o pisica nocturna, tzopaie noaptea si stie sa deschida usile in casa - vine noaptea in dormitor - deci, hai in lumea pisicilor nefoshnitoare.

    RăspundețiȘtergere
  12. Raluca, uneori cred ca noptile mele ar fi foarte negre fara un musteriu mustacios care sa cerseasca mieros mancare la primul cantat al cocosilor. E frumoasa lumea noastra colorata de glasul lor pisicesc, de atitudinea mofturoasa si pretioasa, e mai plina :)

    RăspundețiȘtergere