luni, 3 septembrie 2012

Flea and loathing in Bucharest


    Ma asteptam la magik. La hot sugar. Speram in picanteriile nouazeciste reinventate, in dedesubturi de poduri sumbre si adanci. Am primit in schimb foarte multa culoare si un spectacol conventional care s-a auzit deranjant. As fi vrut un Kiedis care sa flirteze cu publicul, care sa-si infasoare 45 de mii de inimi in jurul glasului si sa le tina acolo strans, pana in miez de noapte. Vocea lui s-a auzit la Bucuresti spart si nedistinctiv, iar el a fost doar un alt profesionist cu o lectie executata corect si fara artificii. Si da, fara Frusciante ritmul peppersilor a pierdut din profunzime, din darknes, s-a limpezit, e mai solar, poate mai viu dar nu mai intra pana in maduva, nu se mai rasuceste in sange ascutit, tanguitor, fierbinte. In 2012 RHCP suna modern, prea modern, ajustat, vesel, pink blooded.
     Publicul a fost neasteptat de nepotrivit pentru un astfel de concert, s-a filmat si s-a fotografiat incontinuu, iar in pauzele de inregistrare se posta intr-o frenezie pe feisbuc, am avut un acut sentiment de superficialitate, mai ales ca 90% din audienta era atat de verde, de 20 +/_, varsta la care atunci cand esti la 10-20 de metri de Kiedis, Flea sau Chad ti-i faci zei, nu fixezi un ecran de aifon la nesfarsit.
     Am vazut un show atent pregatit, dar neelectrizant, atragator, dar nu seducator, cu destul piper dar prea putina sare, in care a lipsit interactiunea atat de esentiala cu publicul, Doar la final Flea a transmis un mesaj de peace&love, in care a strecurat si un “love thy gypsies” care incepe sa devina deranjant in contextul asta balcanic, iar apoi ne-a imbratisat pe toti cu bratele lui largi, in care a adormit pe vecie River Phoenix.
      Si atat.

4 comentarii:

  1. Mie imi plac mult RHCP. Sau imi placeau. Dar i-am vazut live aici si am ramas cu aceeasi impresie. Mai putin sonorizarea, care am auzit ca a fost cam proasta in RO. Flea a facut show aici si a tinut toata trupa in spate. Kiedis a fost subtire rau, iar atmosfera aia de care povestesti, lipsa la apel. Si parca nu-mi mai plac asa de mult RHCP de-atunci :-))), vorba ta, si muzica lor e cam usurica in ultima vreme :-)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "I'm with you" e ok, primavaratic, comercial mai degraba. Poate ca nu sunt ei trupa de concert, nu reusesc sa faca punte cu publicul. Nu-mi pare rau ca i-am vazut, insa ma asteptam la altceva, nu neaparat la mai mult, ci la diferit. Sau macar sa se auda :)

      Ștergere
  2. Eu una am fobia concertelor.. adica muzica iubita e doar pentru mine, n-o pot asculta din multime. Si iubesc Red Hot (fara niciun "dar", fara puncte de suspensie), n-am cum altfel.

    RăspundețiȘtergere
  3. Grati, sunt artisti de studio care nu au farmec live si giganti care creeaza magie pe scena. Aseara Leonard Cohen a trecut dincolo de muzica si poezie, intr-o dimensiune simpla si miraculoasa a lucrurilor. Rhcp si-au adaugat la mine "dar"-ul de care vorbesti. Din pacate.

    RăspundețiȘtergere