marți, 30 august 2011

piece of cake


Din cand in cand gospodina din mine, care de ceva vreme mai mult zace amortita, tresare, cu o mana pe cratita si cu alta pe facalet, napustindu-se asupra frigiderului. Un astfel de zvac ciudat mi s-a intamplat azi, cand remuscarile au inhatat miseleste inima mea de mama pentru ca am lasat sa treaca sfanta Natalia de pe 26 fara maneci suflecate deasupra vreunui aluat dulce sau a vreunei creme. Si pentru ca joi Mihai schimba si el niste cifre in coada anilor, iata-ma cotrobaind viteaza printre ingrediente alese, fructe si arome preparand o prajitura haisaizicemraw, buna de te lingi pe degete.
Iata cum:






Blat:
Am incercat sa evit celebrul si clasicul blat din nuci/migdale/alune/fistic/caju  optand pentru ingrediente care respecta echilibrul omega 6-omega 3. Sa nu zica careva ca statul pe net nu m-a invatat nimic!
-3 linguri seminte de canepa
-4 linguri seminte de susan rasnite
-3 linguri seminte de chia hidratate
-o jumatate de banana blenduita
-2 linguri magiun de topoloveni
-unt de cocos (cu sssss de la sssoare:)), sa evitam confuziile, da!?:)
-scortisoara, cuisoare
-faina de hrisca adaugata treptat, dupa ce toate ingredientele de mai sus au fost amestecate, asa incat sa rezulte un aluat nu foarte tare, care poate fi modelat usor cu deshtele intr-o forma de tort cu fundul detasabil. Care forma va merge la deshidratat, in aparat special sau in cuptor, la temperatura minima si cu usa intredeschisa.

Crema:
-un avocado
-doua banane
-zeama si coaja de la o portocala
-unt de cacao
-vanilie
Blenduite. Miere nu am pus, banana a fost suficient de dulce.
Crema am turnat-o peste blat, am ornat cu nectarine si am pitit-o in congelator pentru o ora. Am avut o portocala mare si zemoasa care mi-a lasat crema prea moale. Dar in afara de ochiul meu cu pretentii estetice nimeni nu pare sa protesteze, papilele gustative au zis bogdaproste iar burta ghioraie a plin si a satisfactie.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu