joi, 28 aprilie 2011

inapetente

Pot spune fara sa gresesc prea tare ca Natalia a fost alaptata aproape exclusiv pana la un an . A avut intr-adevar plictisita poate de insistentele mele tentative de degustare, dar cantitatea de hrana alta decat laptele matern a fost infima.

Iar acum, la un an si trei luni, mananca foarte putin, fiecare bucatica de fruct e o victorie, fiecare varf de lingurita e o alinare, un coltisor de biscuit inghitit face dintr-o zi normala o sarbatoare.

Nu are preferinte, cu o singura exceptie, goji berries hidratate, singurul aliment pe care il mananca cu pofta, cu ambele manute, pana la ultima boaba. Uneori ii par tentante bucatile de fructe (banane, pere, ananas, mango, afine, capsuni, papaya, pepene galben), prefera sa mestece fructele decat sa le bea in smoothies, rar ciuguleste legume fierte sau la cuptor, supe crème (niciodata clare).

Ii plac uneori biscuitii, painea facuta in casa din amestecuri de faini integrale si seminte, pastele de ovaz, secara, orz sau grau cu sos de legume, iaurtul, foarte rar galbenusul de ou si niciodata carnea si pestele.

Dimineata ii dau polen cu miere dupa care gusta din cerealele mele cu lapte de migdale. Cel mai bine mananca insa fie in locatii noi, fie afara, in parc, in timp ce se joaca sau urmareste ceva interesant.

Laptele ramane insa cel mai de pret, cel mai cautat si iubit aliment, de care nu se satura si pe care nu il refuza, indiferent de stare sau dispozitie. Laptele meu, de mama.

8 comentarii:

  1. laptele tau e suficient. Permite-mi un sfat necerut insa, dar dat cu toata empatia de care sunt capabila: incearca sa te detasezi Tu de mancare, pentru ca ajungi inconstient la angoase iar fetita simte, simte tot si e posibil sa dezvolte aversiune fata de mancare fara ca Tu sa au imprastia ca faci ceva gresit. Privind in urma, mie nu se pare ca am insistat fata sa mi se parea ca insist, am fost fara aa vreau un factor de stres pentru ea, numai fiind atenta sub umbra la ce (nu) mananca.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai foarte mare dreptate zoozie. Incerc sa ma detasez si sa las lucrurile sa curga si sa se aseze firesc, insa stiu ca uneori dau gres si se instaleaza indoiala, asta mai ales la presiunea celor din jur. Si sunt convinsa ca ea simte, imi adulmeca frica si asta o inhiba. Cand suntem relaxati mananca intotdeauna mai bine, mai cu placere.

    RăspundețiȘtergere
  3. Lia a fost o maaare mancacioasa, manca foarte mult, manca oricand orice. Asta pana recent cand a intrat in obisnuita greva a foamei - are un an si 10 luni se pare ca multi copii intra in faza asta de vrabiute. Abia gusta, refuza chestii pe care le cerea cu insistenta. Singurele pe care le cere sunt fructele de padure (cand mai scot de la congelator) le mananca cu pumnul, supa/ciorba(zeama) si ficatul. Ficat ii dau mai rar, doar cand avem o pasare de la tara dar daca mananca o data isi face rezerve pentru o perioada lunga. Reusesc insa sa fiu foarte relaxata,slava domnului. Pe de-o parte pentru ca are sanul la discretie, pe de alta pentru ca a crescut foarte bine (are in jur de 14 kg) deci am toata increderea in instinctele ei.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pot numara pe degetele de la o mana episoadele de hranire corespunzatoare ale Nataliei. In rest, cum spui si tu, vrabiuta in cel mai bun caz. Ma bucura ca ii plac fructele, sunt ingrijorata ca nu s-a atins pana acum de carne sau ficat, oricum au fost ele preparate, dar ma consolez si eu cu faptul e e foarte vioaie, are tone de energie si suge foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ha, in sfarsit citesc undeva ca un bb mai mic de 2 ani a primit polen. Am cumparat polen si tot ezit sa ii dau Mateiului meu de 1 an jumate, desi are istoric bun la capitolul superfoods. SI Matei rade goji, insa nu prea mananca fructe crude, asa ca merg pe cele uscate.
    Asadar, cat polen?si cat de des? CA peste tot se spune ca e super alergen, etc. Daca el nu mancat miere si daca nu stranuta si nu-i curge nasul afara, primavara, dupa mintea mea, nu are potential alergen la polen.
    Acum, poate o fi una sa mananci si alta sa-l respri.:))

    RăspundețiȘtergere
  6. Edit: A mancat miere, rectific :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Alergia la polenul de primavara e diferita de cea la polenul ingerat, eu asa stiu, chiar am citit in unele surse ca polenul si mierea ar trata si vindeca alergiile la florile de camp sau puf de plop.
    Am inceput cu mai putin de un sfert de lingurita (manca miere deja de la un an, i-am dat foarte putin la inceput si am crescut progresiv), ajungand pana la o jumatate de lingurita. Vreo saptamana jumate a acceptat lingurita cu miere si polen, de la un timp insa a inceput sa faca mofturi si ii amestec polenul in laptele de migdale si susan de dimineata. Eu tot sper ca ii va face pofta de mancare, insa rezultate vizibile nu se vad, desi povestea apicola dureaza deja de vreo luna.
    Intre timp nu mai mananca nici un fel de fruct in afara de goji (pe care le mananca cu pumnul) si banana pe care i-o pitesc in celebrul lapte de migdale. In care mai pun si seminte de canepa (merg pe ideea ca daca tot mananca extrem de putin si selectiv sa fie macar cu valoare nutritionala mare).

    RăspundețiȘtergere
  8. Mutumesc. Da, e diferita alergia, insa ma gandeam ca un alergic la polen respirat nu prea are cum sa nu reactioneze neactiv si la cel ingerat.Nu am gasit nimic despre asta. Insa se pare ca cei cu alergii la polen fac adesea alergii la fructele crude- roseata si mancarime in jurul gurii. O sa incerc si eu cate putin, clar.

    RăspundețiȘtergere